Wednesday, April 1, 2009

Sape nk jd sperm balik??

bapak ah!! sperm kami menang vote 24 berbalas..yg bawah kitorang..8!!

cerite nyer begini..pada 1 hari..aku macam kadang2 x kosentret dalam kelas..memandangkan kelas itu terlalu bosan dan x memberi impak pun klau x kosentret, aku pun melukis dan menconteng...



malam td, kelas drama n theater II..aku bawak testpad yg ada karya kt atas ni..minggu ni kena bincang pasal play yg akan kitorang buat..pastu cam biase, aku x kosentret la lg..bersame2 aku ketike lagho itu adalah pen (name org) ngn moka (name org)..bergelak2 ngn diorg pasal gambar sperm bnyk3 dlm kertas kt atas tu..

ktorang kena wat pasal surrelism..1 play yg x real langsung..macam kartun pn ade..play yg kena suruh orang pikir ape bende yg berlaku kt atas pentas..

director mintak idea..pen dgn moka bising2 cakap guna balik idea yg kitorg dah gelak2 tu..aku citer kt diorg cmnie..

"nk tau caner aku jadi orang?dulu mase sperm, aku ingat lg..tegah berebut2 ramai2 tu..aku rimas + srabut gile..malas pn nk jd manusia..lgpun aku tau klau berenang pn aku kalah gak..pastu dah beberape lame berenang..(penat sial berenang non stop 14 ari)..ketika berada di simpang kat follopian tube tu..aku ajak member aku name ape ntah x ingat pergi wrong way..simpang yg 1 lg..time tu sume sperm lain ikut kanan..ktorg ikut kiri berdua je..dah lame tu tibe2 je..ktorg jumpe ovum tu woo..member aku suruh aku msuk..aku xnk..aku suruh die..die pn xnk..pastu saje2 la main osom2..lat-talilat-laili-tamplom..ojus..dgn command yg kalah masuk dalam ovum..pastu aku menang taw x..haaha..aku suruh die masuk la sebab die kalah..time aku ckp2 ngn die yg dah kalah tu..bedebek!..die tolak aku masuk dalam ovum..pergh..terus arr aku bersenyawa dgn x sengaje.."

kahkahkah ktorg gelak2..diorg suh aku buat draft yg cmnie la..klau buat play surrealism ni..kena la ade menari2..mcm disney on ice la jugak..pastu dengan main2, ktorg teruskn dgn idea sperm tu..pastu kuar la lapan (8) ideas drpd budak2 dlm klas tu..

lepas tukar2..citer surrealism sperm itu menjadi begini..

THE CHOSEN ONE

1. start2, lampu gelap..tiba2 dengar suara pempuan menjerit..bukan cm hantu tp menjerit asyik..hihi
2. sperm ramai2 masuk pastu menari2..lampu terang biase2 je time tu.."
3. pastu dah lame tu masuk 1 bebola besar yg cantik gile2..kami akan hias..costume designer pandai2 la..lampu time tu terang abes tp point kt ovum tu..
4. sperm ramai2 menari keliling dier..sembah2..ovum menari sama..
5. ade sperm yg excited nk msuk..
6. sperm tu kena blasah..(thriller)
7. gaduh3..
8. mati3...
9. sperm yg sesat jumpa jalan sebenar pastu masuk bersenyawa dgn tenang...
10. lampu tutup, beam dr bawah..sorg baby kuar dr mcm kelopak teratai gitu r..yg ni cahaye maen peranan..then abes..

lapas present idea masing2..kena vote plak..ktorg main2 je taw x pasal sperm tu..tetibe menang..24 vote out of dlm klas tu lebih kurang ade 40 org la..

aku kena jd stage manager..moka jd script writer..pen jd assistant costume dsigner..haahaa..

'jutaan terima kasih' bg yg vote..
persoalan skang..sape nk jd sperm balik??

sebarang idea nk buat ape utk play ni sile komen yer..sikit pn xpe..