Sunday, October 28, 2012

Analisa Kurban 2010

Disclaimer: Jangan ambil serius. Ambil bodoh.

Binatang yang sah disembelih untuk dibuat korban adalah binatang ternakan beraki empat seperti unta, lembu, kerbau, kambing, biri-biri atau kibasy.


Empat orang bodoh telah merancang sesuatu yang bodoh supaya dapat buat qurban sendiri.
Inilah yang terjadi apabila manusia  mentafsir hadis sesuka hati.  



 wtf..wtf wtf..


...


TADA!



Haiwan berkaki empat!
Baca dalam nada doraemon.



USTAZ JAHIL YANG DICURIGAI
Baca dalam nada doraemon.


Muda gila muka-muka si bodoh time ni. hahaha


"Lembu percik."
Baca dalam nada doraemon.


WTF man?
Baca dalam nada doraemon.


...

28 comments:

FatinZol said...

hensem lembu ko.kirim salam yek.nak buat besan ngn mak bedah sebelah rumah ni.

Ayie a.k.a Nyei said...

maaf..dia dah mati fatin..maaf maaf..

S.U.R.I.A. said...

sian ke "lembu" tu...
hhahhaha

Ayie a.k.a Nyei said...

hahaha takpat tolong lembu tu..diorg rakus sgt..hahaha (taknak ngaku diri sendiri)

sarah abadan said...

klako! hahhaha~ XD

d_LA said...

hebat la lembu ko ni, ada sayap2 la..pheewittt..Nama ladygaga ker??Naseb x lady_dyla weh..RIP ladygaga..heee~~

zana said...

haha lembu percik sedap tu...

ayie zaharuddin said...

sejujurnya lembu percik tu tak sedap D; hahaha

Detective Fiqa said...

err. ==" hahaha

Che Sakinah said...

Bakar pakai surat kabar je? masak ke tak ni? hahaha

mesti ayam tu kata, "dah la sembelih aku,lembu yang dapat nama. Lepastu masak buat lebih kurang. eaih ladies.. come on laaa.. come on laa..."

*aku memang paham bahasa ayam*

zana said...

hahaha :P

ayie zaharuddin said...

Fiqa: errr. Haha

Sekinah: hahaha masak ah. Ade dapur lain. Bakar pakai surat kabar tu bulu lembu tu. Hahah! Nanti ajar aku bahase ayammmm..serius2 nak belajar.

Awana Suzanna said...

ahahahah lawak lah entri2 semua nie.. terus wana follow.. !!!! jum follow wana plak..

ayie zaharuddin said...

hahaa thankss! roger! otw. zzuuuppp!

CekbOlat-bOlat said...

kahkah . ngokkk nyeiii . badan ayam kepalas lembuu .

weii , tpi kurang sopan skit la nyeii contoh caption ustaz tu ehm. tak kecik hati ke kwn yg mnjayakan upacara sembelihan ni klau diorg baca ?

heheh .

ayie zaharuddin said...

hahaha tak. dia dah bace pun. dah tukar dah sbb tak elok utk minda pembaca. hehee thanks btw :D

najwa hanim said...

hahaha lawakk tol entry nih. ni time raye hari tu ke??

ayie zaharuddin said...

Hahaa tak. Ni 2010 nyer. Tapi sbb aritu tak post2 pun lupe terus.

Cik Nur said...

perghh..sedap lemyam percik...!

lembu+ayam=lemyam..heheheh

ayie zaharuddin said...

lemyam yeh. bunyi mcm yamyam dah. yam2 best ape. hahaha

4feet8 said...

haha..lawaknya..poyo je masing2..

ayie zaharuddin said...

hahaha ni bodoh 2 tahun lepas. mcm ni la jadi nyer kalau takpat balik raye haji. hahah

hnahdy said...

nie melawak je kan..hehe

Syakir Rahman said...

kah3.... sian lembu tuh..eh.. ayam..eh..lembu...eh, tapi ayam kan?? tpi lembu ke?? eh!! ayam ke lembu...
rasa mcm ayam tpi hati ni kuat mngatakn lembu...eh!!


okbai..
X_X





XD

Anak Pak Muin said...

ustaz pon masuk air jugak..hahaha

tour and travel surabaya said...

hahahahha.. :D

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

kitatauke said...

hahhaa..kemah keming idea ni...nak macam bongoksss..tapi kreatip...