Saturday, October 9, 2010

Roket Bodoh (Versi Orang Kampung)

post ni bodoh..sumpah.


ini satu orang bodoh ..


ini dua orang bodoh..


cameraman tiga orang bodoh ..

dua orang orang bodoh tengah semangat buat roket..


ni roket bodoh tu..


mereka (orang bodoh) mendakwa mereka bijak sbb modus operandi meletakkan aluminium foil tu adelah untuk mengelakkan kebakaran..

roket bodoh kena fill dengan gas bodoh..ok fine gas tak bodoh pun..


ini pistol api untuk bakar gas dalam roket bodoh..


eksperimen orang bodoh mengalami kegagalan ultimate..

kebakaran!!

kebakaran!!

kebakarann!!



yeeeee..berguna lah sangat aluminium foil tuh..



hasil eksperimen bodoh..



belum sempat orang bodoh satu dengan orang bodoh dua putus asa, penganjur membekalkan material baru..

ini roket bodoh 2.0



gas masuk macam tadi..



eksperimen bodoh gagal lagi..





orang bodoh putus asa..








...






...


tiba2 dari dalam gelap,

satu orang kampung jerantut datang..


pastu dia ajak kawan2 orang kampung dia dengan orang bodoh tadi main kat unggun api..


unggun api pun boleehhh!!




...


roket bodoh 2.0 selepas api dipadamkan..


pengajaran: engineering futures.


...

55 comments:

PertMuffin said...

aah! cuba pakai air tin neskefe yang ramping tu... kalos eksperimen gagal boleh terus minum air tu..

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

hahahahahah...apakah!

Ayie a.k.a Nyei said...

pertmuffin: haahaha betul jugak tuu..kee buat ni..hahahaha

keyrill: hahaha aku taktau la ape masalah budak2 ni..hahaha

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

yalorh! hahahah....buat lagi ek!

lufkin said...

Hahahahhaa!!! Ade2 je korang ni dowh, dah jadi engineer jgn buat kereta meletop plak ok..

Faiqah T. ♠ said...

kau tukang amik gamba je kan nyei? ok tak bodoh sangat. hahahahahah.

Ayie a.k.a Nyei said...

keyrill: insyaallah..hahahaha

lufkin: hahaha tu aku takpat jamin ar..harharhar

faiqah: aah..aku orang bodoh tige tu..hahahahahhaa

gnesop.com said...

hahaha.. lepas ni boleh cuba letak belerang pula :)

Ayie a.k.a Nyei said...

hahaha pastu gune kebaid lak kan..jadi meriam dow..hahaha

azhar said...

diorang nie nak bakar rumah ker...

Ayie a.k.a Nyei said...

oh tidak..diorang ade HSE..safety first..ade kain lembap nak padam sume kat tepi tu..heeehee

LepLop said...

Hahaha BODOH!

Ayie a.k.a Nyei said...

eh lop!! ko takde ke mase ni?!! ko gi miting ye? hahahahaaa

Syamil Hafiy said...

anda kena tag ! datang belog saya ntuk tuntut hadiah !

http://syamilhafiy.blogspot.com/2010/10/best-friend-award.html

d_LA said...

hahaha..brape byk pembodoh daaa..seb bek x terbakar bulu idong korang..hehe

Ayie a.k.a Nyei said...

syamil: haha haha kalau taknak kena tag tu boleh tak? hahahaha

d_la: hahahaha bulu idung tak tebakar..kening yer..hahahahaha

Almy said...

Hahaha..kelakar gila.. maju roket untuk Malaysia..haha,,good joob..

pN.rOs said...

uikhh bakal pencipta ka bakal pemusnah ka?
apa2pun amalkan keselamatan ya...

Ayie a.k.a Nyei said...

almy: aah kan..boleh buat prototaip roket malaysia ni..hahaha

pn.ros: baik2..keselamatan nombor satu..insyaallah tak pape..:)

rubi @ cawan2 said...

bakar kat luar la weeyh! hehe..

Ayie a.k.a Nyei said...

rubi: mase buat mule2 tu tak tepikir die nak tebakar sampai camtu pun..hahahahaha

ATikah Mustapa said...

hehehe,,,baguslah...walaupun bodoh tapi ada cita-cita tinggi....tu dah xbodoh...tu maknaya cerdik..

mia sephia said...

haha xde keje la tu an :p eeeee ~

Ayie a.k.a Nyei said...

atikah: cerdik2..satu hari nanti mesti jadi roket betul..hahahahaha

mia sephia: agak ar..main api pun best..hahaha

sazali yusof said...

haha.. kelakar pun ada aku tengok.. mmg xda keja..

Ayie a.k.a Nyei said...

hahahaaaa..sememang nyer takde..kesian kan? hahahaa

adwafarahin said...

keje giler bai..
mau 1 kampung serang lu klu jd pape

by Baizulikha said...

Homaigodddddd

I bukak2 page u dia terus translate everything into english, I was like... WTF is aie trying to say here, bodoh gila i gelak guling2 baca post u in english and comment semua translated in english....

I will come by tmr to read it again in malay. Malam ni nak geli hati dulu.

Ayie a.k.a Nyei said...

adwa: hahahaha takpe2 kite pentingkan keselamatan..kalau tebakar kite jerit api api api sure sume selamat..hahahahahahha

ika: watde? hahahahaha..boleh pulak camtu kaannn!! hahahahahaha

DiNieezyANe said...

Terrbaeekkkk lah! HAHA

kak ina mail said...

isi masa terluang, lebih baik dari melepak ye.

Eye_nee said...

cool la lu bro....

Ayie a.k.a Nyei said...

dinieezyane n eyenee: trimekasih2 hahaha

kak ina mail: betul2..ade gak outcome nyer kan..harharhar

bUchang! said...

HAHAHHAHAHHAHAHHA
wei...x bgtau aku pon ko da posttt
MCB! aku separe bogel,ho no!

hahaaa..yg roket tu bunyi da ade,tp x terbang lak..HAHAHAHA

Abir Abhar said...

Kalau buat kat khemah convofair orait gak..
at least leh terbangkan khemah tu..
ala2 hot air ballon gak la

Ayie a.k.a Nyei said...

orang bodoh 1: hahhahahahhaaaaa kau mmg tak alert ngn bende2 camnii!! aku pun leh lupe nak bagitau ko lak kan..hahahahahahahahha..otai do roket tu..hahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahahaahhahahaha

abir: perggghhh!! tu mmg imba tuh..sape nak terbang pegang tiang kan...fuyooooooooo..mesti masuk paper lagi!! hahahahahahahahahahaahahahhaha

Nobita Sensei said...

hahaha..thomas edison pun bodoh jugak masa awal2 dulu. xpe, keep it up!

Ayoi said...

So ni la keje korg skunk ye~
addy,tahniah,cube lagi
ayie,blog terbaik..ahahaha

Ayie a.k.a Nyei said...

nobita sensei: haa betul2..so tak salah jadi bodoh camni kan..hahahahaha

ayoi: mekasih2..dtg slalu2 hahaha

ayoi said...

lol,i'll try
sal ta gne ceramic vase?
confirm ade calar2
ahaha ^^

Ayie a.k.a Nyei said...

hahaha berat mane nak terbang bhai..

cikCOKLET:) said...

xperiment!

nnti bole tumpng pegi bulan. bgi sampi jadi.ha haa!

Ayie a.k.a Nyei said...

cikcoklet: harharhar..pegi bulan je? buleeehhhhh..tapi tak takut ke?!! hahahaha..

+akufobia+ said...

apiiapii.

Xanaster Zak said...

hahaha.. adui.. aku tak paham ape masalah korang tapi ok gak kan?
kalu sume org nk jd pndai sape nk jd org bodoh? :P wahaha.. sakit otak aku bc post ni...
aku rase ko dah leh apply masuk "raja lawak bodoh" =p wahahahaha....

Ayie a.k.a Nyei said...

xanaster zak: haahaaha..setuju..ktorang jadi wakil org bodoh utk tunjuk bahawe dunia ni masih seimbang lagi..hahaha..

aibaks said...

memang bakal belia negara yang berwawasan tinggi.. terus kan usaha anda.. haha

Ayie a.k.a Nyei said...

thanks for the support..*terharu* hahahaha

Anonymous said...

hahaha, xde pressure roket kejadahan? ayie kem salam kt orang2 yg terlibat menjayakan experimen ni. errr, berjaya ka? lol :DD
-madli-

Ayie a.k.a Nyei said...

taakkk!! haahahaha kene ade pressure ke? haahahahahahhahaa

Diari Sekeping Hati said...

hahaha...
serius...! xpenah t'pk pon...

Ayie a.k.a Nyei said...

diari sekeping: haa skang dah boleh cube kat rumah la ye..hahahaa

nadey said...

hahahahhahahahahahha seyes mcm harem!!!!!!! tp kwn2 ko gmba yg 1st tu....perghhh taff gile bdn...hahahahah

ahsfantasy24 said...

good jobs!
hehehe...

^^,

aqilah's teddy house said...

haha
hampeh la..^_^