Friday, July 10, 2009

Dendam Semut

Tadi aku semayang jumaat..aku datang lambat..mandi pkul 1.20pm lepas makan tengahari..mak dah bising..aku cakap semayang lambat lagi..sempat..mak suh cepat gak..aku malas..aku wat pekak..aku tau masjid tu mmg lambat..mak tanak caye..ayah dah lame pegi nek kete.. aku nek moto sorang2..masuk masjid duduk blkg tiang..aku dengar kutbah pasal istiqamah..aku dengar dgn sambil lewa..tangan kanan aku jahat..die selak karpet kt tiang..ade baanyak semut..aku pun bunuh la satu demi satu..picit..picit..picit..mati..mati..mati..picit mati picit mati..ade la dalam 34 ekor mati kena picit..lagi 19 cedera ringan..seriyes tak tipu..aku kire..

Tibe2 aku terpikir..
AIYO!! AKU MEMBUNUH DALAM MASJID!!
Tapi aku tak cuak..aku tak hepi..aku buat tak reti..tp terpikir pembunuhan kt aceh..aku tak dengar kutbah..aku berangan..

Abes semayang..aku nak balik umah..abang mi jiran aku pintas moto aku lepas aku borak2 ngn pacik puteh..aku kene follow belakang abang mi..aku segan nak pintas..mase aku selekoh kt kubur aku berangan pasal semut mati tadi..aku hampir jatuh tapi aku bejaye melawan fizik..aku mengelak bukit tapi aku nak jatuh lagi sekali lepas terbabas kat kawasan lapang tepi kubur lak..aku pn taktau nape pemanduan aku mcm taik..aku nak selekoh masuk umah..kt side mirror ade semut..aku tak tengok blkg sebab tengok semut..aku tau aku bodoh..tp aku tak eksiden pun..aku brek emergensi je..sekali lagi nak jatuh tp tak jatuh..


Tadi petang mak baring kat katil aku..tibe2 mak bangun..mak garu2..mak kene gigit segerombolan semut yg ntah dari mane..leher tangan belakang mak bintat2 kena gigit..banyakk semut atas katil..mak bunuh2 smbil merungut..aku tengok saje..

Mule2 aku ingat semut tu dendam kt aku..
Tp kini baru aku paham..semut2 tu bukan nak gigit aku..bukan nak buat aku eksiden..diorg tumpang moto je, balik umah nak gigit mak.. sebab..klau aku datang betul2 lambat ke masjid..aku tak perlu bunuh family diorg kat tiang tu..
..
..
Tp mak cakap sume tu takde kaitan..mak cakap tu alasan lain kali nak pegi lambat..
Terpulanglah mak..

Sekian terime kasih..
Kisah benar..

ps: aku rase teori aku dah tepat..taktau ar korang pikir mcm mak aku gak kn..

7 comments:

Mukhariz said...

adeh..
canggih semut skg ye...
lol

Ayie a.k.a Nyei said...

ntah ar aku pn tatau ar knape..dah ar pndai tumpang moto..pandai lak pikir balas dendam..haih..semut..semut..*geleng2 kpale*

-eD- said...

aku btul2 marah ngan mak ko...mmg slh dier suh ko gi awl...aish2...

pasni aku nk ckp r kt mak aku...mak x leh pakse saya gi awl...kalo mak nk, mak gi r sndiri...ok x ayie?

Ayie a.k.a Nyei said...

haahaaha..ok2 ed..ape ar suruh2 lak..pegi sendiri tgk..haahaa..

sini ar dtg umah aku..kite g smayg jumaat..nnti ko tgk smyg kg aku start msti lambat sbb mule2..

pakcik we napis akan kire orang..pastu xkn cukup jemaah..
pastu beberape org akan g luar pnggil budak2 mude yg tgh lepak..
pastu kire lagi..
pastu dah cukup baru mule kutbah..
haahaa..
sbb tu aku suke dtg lmbt sbb dah tau dah..

Anonymous said...

hahaha bengong nye post..
owg pompuan xwjb g smayg jumaat ler.....

احمد فضلى said...

ayie kena sumpahan semut. hahahaha

Blackhunney said...

haha..
i gelak besar bc yg ni..
cool...

pndai2 je u pk semut tu tumpang nek moto.hihi