Monday, January 23, 2012

Adik yang Hanyut


Pada suatu hari..Mubasyir melepak depan tv. Tiba2 ayahnya datang.

Ayah: Along..mana adik?
Mubasyir: Mirzaaaaaa!
Ayah: Along! Mane adik?!! Kenape pintu tak tutup?!!

Ketika itu, tengkujuh. Halaman rumah mereka banjir..tapi air tidak masuk ke dalam kerana air itu tidak reti memanjat.

Mubasyir: ADIIIKKKKK!!! AADIIIIIKKKK!! MIRZZAAAAAAA!! 
Ayah: MIRZAAAAAA!! MIRZAAAAAA!!

Seketika kemudian, faisal keluar ke gigi air..termenung memandang pada air banjir yang lalu..

Mubasyir datang. Berdiri di sebelah ayahnya.

Air mata Mubasyir bergenang.
Sebak. Terlalu tragis. Adiknya hanyut dimamah air banjir kerana sikapnya yang sambil lewa. Ayahnya selalu berpesan, tutup pintu..adik tu dah pandai jalan..bahaye..

Tapi dia tidak ambil serius. Dia tidak mahu ambil kesah..

Dia terus menangis di situ..




Ayah: Along...adik kat rumah nenek la. HAHAHA!!



Faisal berlari2 ke dapur ke arah bini, seronok kerana berjaya men-teroll-kan anaknya.

Ayah: Mubasyir nangis ingat adik dia hanyuuuttt!! HAHAHA!!

Emak: Abang! Ape abang ni bergurau macam tu dengan anak?!! Kalau jadi betul2 macam mane? Dah jadi ayah tu kena la serius sikit. Main-main semua benda. Kalau..pot pet habis..pot pet..banjir..pot kipas belum repair..pet pot..tudung kedut pet pot..pet pet pot kicap belum beli pet rambut tak sikat..siku dah la kedut, hitam plak tu pet pot..ning baizura kena raba bontot pet pot. Pet. Pot. 

Faisal pula menangis.


Pengajaran: Ning Baizura kena raba bontot.

tembikai ini tidak hanyut.
...

16 comments:

zety said...

haha.ning baizura kene raba bontot laki die jugak kene bebel

Ayie a.k.a Nyei said...

memang takde kaitan.

sya hassan said...

hahaha.. jrg jumpe ayah mcm tue.. ade jgk ayah cenggitu.. keh3.. tapi erkk.. comey je baby lam pic yg last tue.. hehehe

Ayie a.k.a Nyei said...

hehe hehe bulat tembikai.

syafiqakarim said...

hahaha weh..padiaaaa hg nih.
kaitan pa ning dgn cite gebang?
kahkahkah

Haryani said...

hahahaha...ning baizura kne raba bontot pulak yang dia nk bebel....

CekbOlat-bOlat said...

kahkahkah.. isu kganasan wanita.. haha..

Ayie a.k.a Nyei said...

syafiqakarim: hahahaha taktaauuu aku taktauuuu soriiii

haryani: aah biase ar pempuan :P

bolat: hahahahaha manede keganasan..ini fanatik. aha aha aha

syafiqakarim said...

haha kau dandandan je lah takj tahuuuu..kesian ning doh.kahkah

che sakinah said...

hahahaha... ada-ada ja lah kau ni. ni mesti baru lepas bergosip pasal ning baizura nih... kah kah kah.

sara E a.k.a ct said...

lame x usha cni..hahaha..bapak dy tu..hampesss>:D

Liza@El@KedFlop said...

tu dia... sempoi gila ayah dia... suka baca tang bab pengajaran tu... terbaek la :>

YOUsoF said...

Si ayah memang sempoilah.. Seronok tengok anaknya berjaya di-troll-kan.. HAHHAH.



Comel habis tembikai tu!! ;D

Juno said...

Apasal ending buat aku menyirap. Aku dah ready nak menitiskan air mata.

Damn.

NB kena raba bontot?
Logik.

cimöt said...

ning baizura dapat nama..

Haris Khairuddin said...

apa kaitan citer dgn pengajaran tu? errr..??

tapi budak tu memang comel. bulat sangat.. geram lak tengok. ;p