Sunday, May 2, 2010

Peristiwa tidak sebenar di sebalik pebunuhan kekanak limebelas tahun

Ade sorang pakgad ni..die ni muke comel..walaupun dah tua, umur 45..muka dia memang baby face..orang asik ejek2 die baby face baby face baby face..die tensyen la..selalu jugak die pukul bini die sbb bini die pun suke ejek die baby face..tapi bini die serik dah la..sakit woo kena pukul ngn die..walaupun muke comel..tapi ganas..pemarah..pembenci..tak suke haiwan..kejam..pantang nampak kucing mesti nak bunuh..kawasan rumah die takde kucing la sbb die bela anjing jugak..pakgad ni senang kate comel tapi ade bodoh2 sikit..



Nak dijadikan cerite..pakgad ni jage benk cimb..so adela pegang senapang..die takde la tembak orang pulak bile orang ejek2 die comel2 tu..die nyer senapang jarang di-load-kan..so buleh ejek pastu lari..tapi sape la berani nak ejek die kalau die pegang senapang..kalau tak kena tembak pun mesti kena hempuk..

Pade tahun 2010, dunia diselubungi lah pulak ngn nyanyian baby baby dan ke-jambuan jastin beiber..mamat ni muke budak abes suare budak tak baligh lagi pun..orang yg hidup kat sekeliling pakgad comel ni mendapati muke jastin beiber tu iras2 ngn pakgad tu..lalu diorg pun ejek2 la pakgad ni jastin bieber jastin beiber..lalu depan rumah nyanyi baby baby baby~..pakgad comel ni punye lah marah sampai sehari tu die kejar orang2 kampung yang ejek die tu ngn parang..huii horrer..bodoh jugak budak2 orang2 kampung tu..dah tau tapi still nak kacau jugak..

Pade suatu hari, seorang lelaki yang tak comel..muke itam taliban sikit2, umo 27 name hannan nek moto..die tengah nek moto slow2, ade la sorang pempuan tua ni langgar die ngn kete dari blakang..beguling2 lah hannan ni ke lantai tar tuh..darah siku nyer..hannan ni imosyenel lah..lagi lah die emo apebile makcik tak sedar diri tu pecut kerete dier laju2..hannan nyer marah terus jerit macam orang hilang akal je..

Die jerit gini: taik! babi babi babi uuu!! *sakit*

Tak semene2 pakgad comel ni balik dari keje..die dengar je hannan tu jerit2 ingatkan hannan ejek die like baby baby baby uuu~..terus stop muke merah padam acu senapang kat hannan..huii hannan kecut abes-abesan terus nangis je..

“ko apesal jatuh2 moto terus nak nyanyi2 ejek aku?!! hah?!!” sergah pakgad comel kepade hannan..

“mane ade munir..aku kena langgar la..aku tak ejek engko pun”..*nangis3*

Tibe2 kerane hannan ni tadi sangat sedih..dah la kena langgar lari, pastu kena acu senapang pulak..huih mmg rase diri tak gune lah si hannan ni..die pun terus rase nak buat jahat..hannan ni jahat ni..isap shabu ni kat kampong..yg die kena langgar tu mase baru balik dari beli shabu la tuh..ape nak jadi la ko nih hannan..hannan yg jahat ni dapat idea jahat..dia jugak tahu si pakgad comel ni memang bodoh banyak ni..senang kena tipu..dia pun tahu bahawe si pakgad comel ni benci sangat2 ngn jastin beiber..

“weh3..aku nampak jastin beiber dalam kerete yang langgar aku tadi..pegi ar bunuh..pasni ko dah tak kena ejek jastib beiber dah..pegi3..” kate hannan dengan penuh konfiden!! Dia berbuat demikian kerane mengharapkan munir akan menembak pempuan tua tu dari belakang ala2 cerite polis kejar2 orang jahat dalam holiwud tuh..so tak kesah la sape bawak kete pun, yang penting die kena tembak..

Si pakgad comel ni pun tekejut ar..die tak kenal pun jastin beiber sape..die ingat jastin beiber ni orang bidayuh mane la..yang die tahu, mamat tu 15 tahun..die pun terus eksaited ar nak pegi bunuh ni..huih..mmg kejam yg takde limit dier nih..maka nyer teruslah die bawak moto suzuki lc300cc tu kejar kete tadi..dah lame sangat dah kete tu blah..tapi sbb perasaan hasad imosyenel munir ni tadi..die sanggup kejar..dah 12minit tuh..jumpe lah die ngn kete iswara merah lebihkurang macam yg hannan cakap tadi..die tak tembak terus..

“Stop!! Stop!!”

Sorang budak tahun kuar..muke jambu jugak..kerane menyangkakan pakgad tu polis, budak tu telah merayu2..”tolong lepaskan..saye pegi beli kismis utk adik je tadi incik..”

“oooo..kau la yee...engko ade langgar orang kan?!!” soal pakgad comel..

“maneade~ incik” *nanges2*

“oooooooooo!! lagi mau tipu aku ye?!! Name ko ape?!

“muhsin.”

"hah!! muhsin baiber!! Umor ko bape?!!”

"eh bukan!! muhsin jabak..umur saye 15."

Deshum! Tembak sekali je..mati la budak tu..





ni antare post2 bodo dlm ni..dan aku dah bosan weh..nak letak jawatan dr blogger buleh?

Tuesday, March 23, 2010

jap weh..

kengkawan sume..jap ye..aku tengah bizi skang kerane ini..


..



nak post poster2 ni pasal ape pun tak sempat nih!! klik je bg besar kalau nak bce tulisan..hmm..


Tuesday, February 16, 2010

Lahh!! reput ke kuat sangat?!!

BACE DULU!! INI SIASATAN HEBAT!!

Based on true story.


Kisah ini berkaitan dengan orang hidup yang belum mati.


HANYA BACA apabila nenek/atuk anda TIDAK ADA berdekatan.


Pembaca diharap membaca cerita ini dengan seriyus.


3.02 am: PRRRAAAAAKKKKK!!!


3.14 am: kelihatan saidi *bukan nama sebenar* keluar dari bilik tercungap2..saidi membuka pintu rumah perlahan2 dan hilang dalam kepekatan malam. Eh tidak3. malam tidak pekat. Ada lampu jalan..nampak saidi tertunduk2 tertonggeng2 melakukan sesuatu di luar kebiasaan di dalam gelap..


fuzanah *bukan name sebenar jugak* sedang menunggu dalam bilik. Dia sedang terkejut, tercungap2, panik!! Menunggu dengar resah..kepalanya ditundukkan sedikit mendengar persekitaran, bimbang jika ada orang datang..jantungnya berdebar kencang..


3.20 am: saidi terjengket2 masuk..kakinya senyap bagai dipasang silencer..air mukanya dilihat cukup risau..peluh2 jantan mengalir kesana sini..merecik seperti peluh spanjbob..beberapa ketul batu bata tergenggam rapi pada tangannya..


“abang! Dah la tu!!”


“belum cukup lagi ni!! Teruk dah ni!!”


Dua orang yang dinamakan dengan bukan nama sebenar yang baru dimentionkan sebentar tadi berbisik2 sesama sendiri. Kalut sungguh mereka..apakah salah yang telah mereka lakukan?!


3. 25 am: saidi keluar lagi dengan hati2, tanpa selipar, terus tunduk, masih tercari2..


3.27 am: saidi tutup pintu perlahan-lahan. Terus meluru ke dalam biliknya. Batu bata yang baru dikutip sedang fuzanah susun dengan perlahan..empat..yaa..empat ketul untuk satu side..


"abang! abang angkat, saya tolak!"















keesokan harinya..


biasa2 sahaja..indah..pagi yang ceria..adik lelaki fuzanah pagi-pagi lagi telah keluar rumah untuk buat tai chi..belum sempat dia membuka kekuda, sesuatu yang aneh menggamit pandangannya..


"fulamak weh!! mane pegi batu bate banyak banyak kat luar nih?!!"


tinggal satu?!..pada pandangan mamat tu, ini sememang nyer pelik..mungkinkah batu2 tu sume telah diabduct oleh alien pade waktu malam ketika mereka nyenyak tidur?


waktu petang ketika tiada orang di rumah..suatu siasatan SiEsAi telah dijalankan..


tanah kuning dari tapak kaki seseorang yang


tidak berselipar.


jalan perlahan.


sedikit bongkok- mungkin bawak benda berat..


benda berat = batu-bata.



hmm3..


jejak itu terus diikut..membawa sang penyiasat ke arah sebuah bilik..


bilik pengantin?


batu?..bawak masuk bilik?


sambit terkerut2 macam sembelit, mudah sekali nyer penyiasat yang hebat ni tau lah ape yang berlaku..dengan sambil lewa dan penuh kesinambungan, *taktau ape maksud* dia tunduk dan mendapati..


empat ketul batu sama saiz petak-petak telah jadi penampung katil..tapi ni cuma empat..mana lagi lima?!! sepatut nyer ade 10!! satu kat luar..sembilah mestilah kat da? lam!!


dengan tidak ragu2 lagi, dia *penyiasat yang hebat* telah menyelak tilam itu!!



tenenet tenet!!



1. empat kat depan..



2. empat kat belakang..



3. satu spare takut patah lagi?




7.20 pm: dua orang tertuduh, saidi dan fuzanah *bukan gambar sebenar* telah tertangkap kerana mematahkan katil pada malam pertama..




gudjob!!


berikan tepukan gemuruh pada mempelai yang ganas!! ops!


haahahaha..kantoi sudah!!


..