Wednesday, January 28, 2009

Petua Yg Kacak

Harap maap klau tajuk merapu tp ini petua mmg kena guna..pn ila de cute telah menghambat aku dgn hebat namun aku bejaye menerangkan permasalahan nyer ngn tenang..relax sudeyh..sori post ni pnjg..sbb sy perlu terangkn dgn jelas..

eiii dr, i dulu mkn buah byk2, apsal i dpt boy jugak ni?? tolong bantu saya ye dr sbb saya ckp dgn suami saya yg saya akan pregnant lagi sekiranya ada cara utk dpt girl saje, kalau tak terima kasih laaa...

pn ila de cute,
sy telah mereply comment anda pd comment previous post..sila baca dahulu dan baca ini pula..
ni petua org lame yer..
baiklah puan marsila, sebaik sahaja anda tamat membaca post ini, sy ade assignment utk puan. cewah..
kata org tua2..kita (pasangan suami isteri) tidak seharusnya menyimpan nama..
penerangan nyer begini..melalui fakta yg saya terima, pn marsila pernah mengandung 3 orang anak lelaki..dan sebenar nya puan inginkn anak pmpuan..cuba puan fikir..pernah x puan cop nama untuk anak lelaki sulung itu tetapi x dapat bagi..

contoh..puan nk bg nama faiq..tetaip nama yg puan suka itu tidak digunakan sebaik shj puan melahirkn baby tsebut..nama faiq tidak diambil sebaliknya nama ifwat diberi..(contoh saje..)
oleh itu..masalah bermula apabila puan sentiasa memikirkn nama faiq tersebut..maka anak kedua akan lahirlah lelaki...tatapi malang masih lg tidak berbau apabila puan masih lg tidak menggunakan nama faiq..sebalik nya puan bg nama anak kedua itu syahmi...pikir3 lg..anak ke-3 pn kuar la laki....

adakan puan berfikiran sedemikian?! puan ada jawapan nya..
maafkn saya jikalau itu tidak berlaku kpd puan..TETAPI dapatkn puan fikir apa yg SUAMI puan fikir?! mungkin ini tidak berlaku kpd puan, tp suami puan yg MENYIMPAN NAMA tersebut..

dan disini elok la sy bgtau..sape2 pn yg smpan name 2..lupekn lah jika mahu anak pmpuan pula..selagi anda simpan name tersebut, jika nama lelaki, maka laki la yg kuar..dan jika korg simpan nama pmpuan, pmpuan berturut2 la yg kuar..anda ada 2 cara shj..
1. lupekan..
2. lahirkn anak laki/pmpuan dan bg nama yg telah disimpan berkurun2 itu...

so, pn ila de cute, assignment puan adalah; tanye suami puan elok2..ade x die simpan name..klau ade, suh die bace post nie..penting utk puan skeluarga..ok?

4 comments:

ila de cute said...

ahhahahhahahahahhahahahahahahha... mengong punya doktor...boleh pakai ke tak ni punya petua... dr ni salah bidang le saya rasa, baik dr htr surat pd petronas mintak kuar dari UTP, pastu mintak biasiswa lain pi Dublin wat medic, jadi saya dan suami boleh la ke Ireland melawat Tuan dr yg tak bertauliah ni... boleh buat baby kat sana, kot2 dapat baby girl yg cun...

tentang assignment yg dr bg saya tu, akan saya usul kan pada suami saya ye...

setelah saya baca dgn teliti, saya fikir, saya tak nak la peknen lagi...tentang nama tu..ehmmm macam biasa ku dengar nama2 itu semua...adakah itu watak sebenar???

Unknown said...

Ooo.. macam tu ke, cemane nih.. banyak nama2 best ni.. macam Fuad, agakkacak, takkan nak buang kot.. tapi konfom kak ila yang paling banyak simpan tu..

Ish, tak ley caya sangat aa Doc nih. kome simpan nama pompuan tak dapat pun.. 'Ayra Rizqin' tuh.. dari dulu tak kuar2 jugak pompuan..

dah siap ada theme song lagik (tempo ala-ala lagu sponge bob)

Unknown said...

aiseyh..mereka salah phm ni..hahaha..mane bley xnk peknen ye pn ila de cute..anda dan suami xleh putus asa..ni lg sorg..
ape la agakkacak ni..
bukan simpan name sendiri..
bace betul2..
name untuk anak sulung, atau anak ke-2 YG TELAH INGIN DIBERI TP XPAT BG..anda PATUT melupakan nama yg nk bagi tu..bukan nk lupe name sendiri..
halohaila...
nk lupe name sendiri payah la wei..

haahaahaa..

Unknown said...

apa yang terjadi nie woii.. tak aci!! nak tau doe!